Flytta..

Jo jag skrev ju hastigt igår att jag ska flytta..IGEN =/

Tydligen så vill min kombo hitta nåt billigare och så trivdes hon inte med parkeringar o skit här. Det borde hon tänkt på när hon bad mig flytta hit för 3 månader sen. Men men så kan det ju va...
Men jag vet inte riktigt vad hon tror, hur mkt billigare hon kan bo. Vi betalar 2850 kr var i hyra som vi har det nu när vi delar en 3:a på 88 kvm. Men visst, vill hon bo på 15 kvm på dalaberg så finns det ju billigare.

Iaf så fick jag napp inom 12 timmar, och ny lägenhet e fixad. Skulle få kontrakt skickade hit i veckan.
Blir jättebra. Lägenheten e mysig å jag gillar den. Samtidigt är det skönt att bo själv..fast iofs har Johanna knappt vart hemma nåt så jag har nästan bott själv ändå.

Nu börjar planeringen över hur man ska möblera och så..=)

PoK ♥

Helt slut..

Jag är så trött i kroppen efter igår..fyfan. Är väldigt liten på jorden idag.
MEN, fan va skoj det va!!!!!! =)

Vi fick t.o.m brorsan att dansa...men han kämpa emot bra i början. Men det kom han inte så långt med.
Mormor blev bra på lyset och dansade hela kvällen hon med..haha så roligt att se.


Här är en bild från igår på mig och min bror..




PoK ♥

Redo för fest..


Såhär blev det! Ok el? Försent att ändra nu iaf..=)
Kanske ska tillägga för dom som missat att det är tema huvudbonad på festen..

Jag ska flytta snart igen!!!! För sjätte gången i denna stan. Jag har nog snart rekordet på det.
Den här gången är det inte mitt påhitt iaf. Så illa tvungen. Men hittade en lägenhet efter 12 timmar redan så jag e så jävla glad!!! Kan berätta mer imorgon.

Nu blir det fest!!!

PoK ♥

Dricka?

Nån som har nåt gott drinktips eller nåt rött vin?
Måste till systemet idag om jag hinner, annars imorgon. Börjar bli tråkigt med öl och cider nu.
Så det får bli nåt nytt på lördag hade jag tänkt.

Jag sitter och skriver på religionsarbetet. Inte alls motiverat idag..=(
Men det är bara till att få det gjort.

PoK ♥

Killar som dansar är sexigt!!

Tom Cruise är numera skitful tycker jag, men som 19 år gammal i Risky business va han rätt het..
Älskar den här scenen..=) Man kan ju inte bli annat än glad och så rycker det lite i benet samtidigt..haha


Tiden går så sakta!

Åh va tiden går sakta! Väntar på att Johanna ska komma hem från salongen så hon kan sätta i resten av håret nu!!!!
Tror det kommer bli skitbra!! Så vill ha det klart.

Jag har gjort klart den stora delen av Historia B idag. Sista frågorna i provet handlade om Sovjetunionen fall och om islamistiska rörelser. Grymt intressant faktiskt. Såhär i efterhand iallafall. Klart man inte jublade när jag läste frågorna första gången. Men nu vet jag ju en hel del om den moderna historian.

Imorgon blir det till att gå på religionen istället. Scientologin är ju rätt omskriven, vet att Tom Cruise hör till dom och så. Men vad det egentligen rör sig om ska bli intressant att läsa.

Jag tror jag ska ta mig en glass och sen glida ner i soffan tills Johanna dyker in.

PoK ♥


Sådär..

Nu är det jobbigaste gjort.
Blir ingen bild förrän kanske imorgon. Om et hinns färdigt då.
Johanna jobbar ju rätt länge redan så. Snällt att hon ställer upp såhär tycker jag. Det e trots allt jävligt pilligt.


Nu ska jag äta två mackor med ägg ost och bacon. Som ni vet så bantar jag inte =)

Pok ♥

Dagens musik...

KISS för hela slanten idag..hittade en gammal skiva med en massa låtar.

Här är favoriten..

Strutter


Oj oj oj va bra det blir!!!

ja håret alltså...nu har jag precis tonat det. Blev exakt samma färg som mitt eget...=)
Va lite nervös ett tag att det skulle bli skit. Men hon jag köpte håret av lovade att det skulle gå bra att tona. Och blev det skit skulle jag få ett nytt hår. Så jag körde på. Nu e det klart och jag e så nöjd!
Ikväll sätter vi igång..imorgon är jag snyggare än nånsin..=) hehe

Köper mitt hår här http://no14.dinstudio.se/
Kass hemsida men billigt och väldigt bra hår. Hon skulle lätt kunna ta dubbelt så mkt betalt.

På lördag ska jag på 35 års fest i västergötland nånstans...typ runt Vara, Essunga eller så. Jag vet inte exakt. Nån bygdegård på vischan iaf. Pappas sida av släkten som partar. Grymt roligt brukar det va.
Denna gången va alla tvungna att ha huvudbonad. Så idag har jag vart och hyrt mig en..=)
Haha vad tycks?? =P

PoK ♥


Kamera

Jag vill ha en riktig kamera.
Trött på det här med mobilbilder nu...blir ju aldrig bra.

Vad ska man ha för kamera? Tipsa gärna!!!

Nu borde jag plugga lite men jag har ingen lust alls. Ska ta mig en glass och sen kanske det går bättre.

PoK ♥

Nyfärgad..



Nu drar jag och mamma en sväng till mormor & farfar.
Jag måste hitta en rolig huvudbonad till festen på lördag också. Jag vill ha en sån där liten hatt med svart flor på. Hmm vart kan dom ha det??

PoK ♥

Amos Lee

Han e grym...

Här är ytterligare två låtar..Enjoy!




PoK ♥

Mitt hår!!!!

Äntligen damp det ner i brevlådan..hihi så glad!!
Nu ska jag gå till stan och köpa mat och hårfärg till mitt egna hår. Kan va bra att färga det nu så man inte får världens utväxt direkt.

Titta...fint va? =) Fick en röd slinga också..blir säkert fräckt.



Nej dags att göra sig iordning. Nu vill jag johanna ska komma hem och säga att vi kan sätta igång imorgon typ..men men jag får nog vänta tills på fredag eller lördag.

PoK ♥

I´m not myself

And if you wanna leave me
Baby go ahead
I know you don't believe me
Oh when I finally said

That I'm not myself
When I'm with you
It takes and breaks
My heart in two

I'm half a mile from Jersey
The headlights on the shore
You know how much it hurts me
I never been this deep before

And I'm not myself
When I'm with you
It takes and breaks
My heart in two

Does anybody have a clue
How hard I worked at loving you?


And I'm not myself
When I'm with you
It takes and breaks
My heart in two


Jag ser det snöar...

Nu snöar det, väldigt lite iofs men ändå, det snöar.
Man får ju förhoppningar om att det kanske kan bli en riktig vinter. Inte bara regn och slask som dom senaste åren nu.

Jag måste köpa mig en ny mössa och vantar i veckan. Sen är jag redo.

Idag blir det till skolan för att ha bokföring. Skitroligt är det! Man kanske skulle bli revisor...ekonom eller nåt liknande? Hmm? Tål att funderas på.
Jag måste komma på vad jag ska bli när jag blir stor. Grymt stressad över det nu.

Dags för frukost kanske?

PoK ♥

God natt!!

Nu ska jag strax sova.
Bara göra klart veckans studieschema, sen ska jag släcka lampan.

Kvällen har inte varit så munter. Men det e löst och glömt tills imorgon hoppas jag. Jag skulle tro att det e jag som reagerar värst utav oss två som vanligt.

Som sagt, god natt på er och sov gott, för det ska jag göra.

Imorgon är en annan dag...


PoK ♥

Mamma bakar...



Och mira är lite trött efter att ha tuggat på sitt nya oxmärgben..=)



Slutresultatet!!!! Tata!! En silviakaka =P


En tur till torp..

Det blir en sväng till torp snart. Mamma ska till apoteket och jag till H&M. Fick en bonuscheck på 50 kr jag ju måste använda till nåt.

Jag har precis diskat och känner mig duktig. Det va en del disk, ska sätta på diskmaskinen innan jag går också. Älskar min lille diskmaskin. =)
Pratar igenom igår kväll med Johanna min kombo som var ute på personalfest först och sen på vidare äventyr. Just nu sitter hon med näsan i telefonen och sms:ar med sitt ragg. Icke ovanligt att se henne med telefonen i högsta hugg.
Det e alltid lika roligt att följa henne och hennes ragg. Vi är inte riktigt lika när det gäller den biten. Jag är inte så rädd att göra bort mig som hon är..haha.

Nä nu måste jag klä på mig och bli snygg.

PoK ♥

Jag dansar!

Iförd trosor och dunsockar, med en halväten morot i munnen. Är ensam hemma och det får man ju fira på nåt sätt..right?
Kom inte på nåt bättre sätt just nu så så blev det.

Ska sätta på nån myspysmusik och sen krypa ner i sängen.
Imorgon ska mamma komma förbi med ägg till mig. Tydligen hade mormor fått så många av äggubben så hon kunde inte äta alla. Vilka problem. Får bli pannkakor imorgon.

Sov gott allihop! För nu är det en del som läser min lilla strunt blogg...konstigt det där egentligen.

PoK ♥


Som ny..

Puh, precis plockat och färgat ögonbrynen. Skönt, känner mig som en ny människa.
Syns kanske inte så bra på bilden men så e det iaf.

Nu blir det stjärnor på is och kvällsmacka!

PoK ♥



Nu är jag förbannad!

Jag köpte fågelmat, nötter. Som jag hängde upp på balkongen till småfåglarna. Ni vet domherren, blåmesen och gråsparven. T.o.m haft besök av en hackspett också..det ni!!! =)
Iaf så blir man väckt varje morgon av en hel koloni kajor som mumsar på mina nötter. Jag springer dit och viftar bort dom, hinner precis somna om innan dom börjar väsnas igen.  Som om inte det vore nog så har dom ju skitit ner balkonggolvet och dessutom nu precis dragit ner hela nötpåsen på backen. Om man bara hade ett luftgevär...GRR!!!

Precis sprungit runt huset och hämtat in mina nötter igen. Jag får helt enkelt köpa ett fågelbord eller nån matare som dom inte kan komma in i. 

Jag vill ju se dom små vännerna äta och va glada utanför fönstret. Måste ordna detta till dom. Kan inte svika dom nu när vintern kommer på riktigt.

PoK ♥


Saknad...

Saknar Martin så otroligt mycket!
Kom att tänka på den här låten med Tesla som han ofta brukar spela på gitarren.

Men nu ska jag snart knyta mig..

PoK ♥


Vad är detta?

En get (Anna), en lille skutt (Johan Palm), och en hes kines(Alice)!!???
Då återstår bara Robin B för mig att hålla på. Han väcker inga kalla kårar när han sjunger iaf. Jag pratar såklart om Idol. Skamligt dåligt...el?


Jag tror johanna är rastlös här brevid. Det pustas väldigt, man kanske skulle roa henne en stund. Dra ett käckt skämt eller så. Det brukar hon gilla.

Återkommer imorgon. Ni får sova så gott allihop.

PoK ♥



Skandal att inte Johan åkte ut!!! Grr

Hund?

Finns det någon här i stan (uddevalla) som har en hund jag kan få låna? Gå ut och gå med o så.
Gärna en korthårig något större hund. Ingen chihuahua med andra ord...bläääää!

PoK ♥

Prov idag igen då..

Kl 12 är det referatprov som gäller. Hoppas det ska gå bra också.

Jag vill ha mitt hår nu! Det är beställt men kommer inte förrän måndag kanske. Gaah segt att vänta!
Kommer bli såå tjusig..=P

Jag tänkte gå till skolan i mjukisbyxor idag, det blir första gången. Men andra gör ju det så då kan väl jag. Ska dessutom bara skriva ett prov sen blir det raka vägen hem igen. Härligt förresten att det är fredag. Åker inte Johan Palm ur idol ikväll så ska jag bojkotta skiten. Dels för att han ser ut som Lille Skutt. Och dels för att han ju inte kan sjunga. Målbrottet verkar bara vara en liten..bump in the road för juryn. Skicka ut han!!!



       
Visst e dom lika!!?? haha

PoK ♥

Mössa på...

Det va ju kallt ute så mössan åkte på. Nu blir det plugga och middag.

PoK ♥


Glatt humör...

Mitt glada humör håller i sig. Underbart! Igår kväll var jag så upprymd och full av energi att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Visst är det härligt när man får en sån kick?
Stackars Martin som var trött förstod nog hälften av det jag svamlade om..haha

Igår hade jag ju muntliga redovisningar som sagt, och det gick mkt bättre än väntat. Ett VG+ på den biten. Och dessutom hade jag 85% rätt på ordkunskapsprovet förra veckan. Så VG+ där med. Får medge att jag var mkt nöjd över min prestation, särskilt eftersom jag knappt pluggat nåt. Men är man ett geni så är man...=)

Nu ska jag gå ut och gå med mamma och vovven. Sen blir det en sväng till mormor o farfar. Lite fika är aldrig fel.

PoK ♥


Bråttom...

Skyndar mig och skriver lite...måste rusa till skolan strax.
Ska ha muntliga redovisningar, och jag borde läst på detta mkt mer. Haha som vanligt ska nog detta ordna sig med lite improvisation också..;)

Igår ringde såklart min älskling på kvällen. Hur skulle han kunna glömma min födelsedag liksom. Funkar ju inte! Så resten av kvällen var Emma väldigt glad, kom nästan en tår när han ringde men det berättade jag inte. Han tycker jag är så blödig då.

Inatt har jag sovit jättedåligt dock, ont i magen som fasen. Precis i mitten på magen värker det liksom. Men imorse hade det gått över som tur va. Det är aldrig roligt sånt där.

Nej dags att rusa!!

PoK ♥

En bra dag

Japp, födelsedagen blev bra.
En promenad i solen med Johanna, hu skönt som helst. Och sen kom Tomas förbi på kaffe.
Fick en bukett blommor av honom, hur sött som helst! Inte fått blommor på flera år. Så det uppskattades verkligen!! =) 
Kan konstatera att han antingen tycker jag är snäll eller också är det för att jag är så jävla snygg?!  Hur som helst, tack så hemskt mycket!

Har nog aldrig blivit grattat av så många som idag så det är jätteroligt. Känns bra att  ha fyllt 21 trots allt..=)


PoK  

Med en enkel tulipan....

Varför just tulipan??

Idag är det min födelsedag!!! Woohoo Yippie!!
Det ska jag fira genom att plugga svenska.

Tack alla som redan hunnit gratta mig! =)

PoK ♥


Bjällerklang bjällerklang...

Jag har inte börjat julpynta än, jag längtar inte heller efter julen riktigt än.
Dock var jag på stan med Johanna förut, gick bakom en stor vovve och den pungen han låg inne med va inte att leka med. Haha stackarn kunde inte gå riktigt...så därav rubriken.

Tror jag börjar bli sjuk, känns som man har nåt i kroppen, sådär hängig, trött och tung i kroppen. Vill verkligen inte bli sjuk nu, så hoppas lite c-vitaminer kan göra susen. kan tipsa om att nyponte är både gott och nyttigt.


Nu blir det mer läsa.

PoK ♥


Söndag

Dagen har ju varit hur lång som helst!! Eller är det bara jag som tyckt det?

Vaknade kl 10. Sen dess har dagen mest bestått i att äta äta och prata skit med Johanna.
Hon va på krogen igår nämligen. Och då ser man ju alltid roliga saker man kan prata om dagen efter.

Jag gick inte ut, stod emot ölsuget och lyckades ju då spara in dom pengarna..smart flicka jag! =)
Nerå men jag ska göra hårförlängning nu snart igen och det går ju på en del. men så skönt det ska bli med långt hår igen. Saknar det! Blir keratinvaxslingor denna gången med.

Nu blir det duschen och sen krypa ner i min nybäddade säng.

PoK ♥

In this moment...



Jag ser nästan lite lömsk ut..mohahaha

Mätt. trött och nöjd är jag efter mitt kalas, både mat och tårta var omtyckt.
Nu återstår bara resten av kvällen. Vad ska man göra?
Ett par öl på krogen hade suttit så fint, men jag vet inte. Hade vart bra att snåla lite nu med känner jag.
Får se...

PoK ♥

Mira är söt när hon sover



Visst e hon?

Idag är jag hos mamma, kommer sova här eftersom jag har kalas här imorgon.
Vi ligger i varsin soffa och tittar på Idol och äter chips, bilar, nötter och choklad. Gott gott! =)

Jag ska laga mat till familjen imorgon. det är nog första gången jag gör det. Hoppas det kommer bli bra!
Lite nervös nästan. Tänk att man snart hunnit bli hela 21 år gammal. Usch..gammal skata snart..

Igår var jag och Tomas på en liten roadtrip, han jobba, jag satt brevid. Lagom ansträngande faktiskt.
Uddevalla - Trollhättan - Strömstad - Trollhättan - Uddevalla

Ska ta kort på tårtan imorgon.

PoK ♥

En ny morgon..

Solen skiner och det är frost faktiskt. Undrar om det är så kallt egentligen. Jag funderar starkt på att ta en promenad om en stund. Bara slänga i mig lite frukost först.

Jag har konstaterat att jag efter ett antal månader faktiskt lyckats gå upp ett kilo till. Väger nu nästan 51..=) (in the nude så att säga). Kan tyckas va väldigt lite med ett kilo, men jag vägde 43 kilo för 2 år sen. Inte för att jag haft anorexi eller nånting sånt, alltid ätit precis hur mkt jag vill av vad som helst. Men jag har haft svårt för att gå upp i vikt. Jag vet att det finns många tjejer som har samma problem, men det pratas det aldrig om. Bara hur du ska banta och gå ner 5 kilo på en vecka. Sjukt!
Sen berodde nog mkt av mitt problem att gå upp i vikt på andra grejer. Kom ur ett jobbigt förhållande och gick igenom aborten själv osv. Men det var det ju längesen nu.
Ändå är tomheten, saknaden, längtan så stor.......



Utmanad

Jaha, tydligen har man blivit utmanad av Tomas.

Ska skriva sju roliga eller knäppa saker om mig själv. Som ingen eller kanske inte så många iaf vet.
Det är ju inte så lätt....men here we go! 

1. Jag älskar frysta fiskpinnar. (äter dom direkt ur frysen)
2. När jag städar fuskar jag alltid.
3. Varje gång jag fick tag i en daggmask som liten snurrade jag den allt jag kunde och sa sen "det va en lång en jävel".
4. En gång slant jag med rakhyveln och rakade av mig nästan hela ögonbrynet. Hur man nu kan slinta med den så när man rakar benen. Va sjukanmäld i 2 veckor efter det.
5. Jag har skrivit brev till kungen. Tror iofs aldrig han läste det.
6. Har moonat på en buss i stockholms innerstad. Kan påpeka att det var i årskurs 6.
7. Jag har dejtat en "kändis" 


Nu har ju inte jag nån att utmana just nu. Men återkommer med det senare.

PoK ♥ 

Sådär ja!

Nu var provet gjort, det gick fint, borde hamna på ett VG tycker jag. Måste kolla upp vad amsaga betyder, kom fan inte på det...störande!

Det regnade rätt bra på vägen hem, så jag är blöt in till trosorna typ. Normalt brukar det vara tvärtom på mig..=)
Undrar om nån fattar det?..haha

Fixar med min "gourmetmiddag" nu. Helt insnöad på hamburgerdressing. Jag har verkligen missat nåt dom tidigare 20 åren jag vägrat äta det. Typiskt mig!

PoK ♥


GOTT!!!!!

Regn!!

Det öser verkligen ner här just nu! Översvämning här på gatan direkt. Usch!

Har varit i skolan och skrivit bokrecensionen. Tror det gick bra faktiskt. Skrev mycket iaf. =)

Nu ska jag nog vila ögonen i en timme för att sen plugga lite och dra till skolan igen för att göra ordkunskapsprovet. Önska mig lycka till!

PoK ♥


Börjar blogga igen..

Ja, det var dax för det igen. Kan inte säga varför, men har saknat det.
Så jag börjar om på nytt med en ny blogg.

Idag har jag vart hemma hos Tomas och tjötat. Skulle tro att hans namn kommer att återkomma här så hans blogg kan ni hitta här om ni är nyfikna.

Martin♥ ringde förut också. Synd det är så taskig mottagning, svårt att prata med avbrott hela tiden. Och varför är det alltid så att när man väl kan prata med varandra så får man inte fram nåt vettigt att säga? Han befinner sig på ett fartyg ute på Östersjön. Gör sin praktik där. Vi kommer inte ses på ytterligare ca 2,5 månad. Han har bara varit borta 1,5 vecka men det känns redan som en evighet. Men den som väntar på nåt gott.....=)

I söndags, på fars dag träffade jag min morfar för andra gången i mitt liv. Eller iaf i mitt vuxna liv. Jag kan inte sluta tänka på hur mkt vi missat. Alltså han är en jätteskön gubbe, va jättekul att sitta och lyssna på alla gamla historier och minnen han hade. Undrar om vi hade kunnat haft en lika bra relation som jag har med min farfar. Jag och farfar har varit ett radarpar genom åren. Jag hängde efter honom som ett snöre som liten. Gjorde allt som han gjorde, såg upp till honom och köpte t.o.m. en t shirt som det stod, Farfar är min bästis, så det så! Och hade jag den på mig när vi hälsade på dom så fick jag alltid en liten peng..hehe. Farfar var också den som skapade mitt isglassberoende. När han passade mig som 1,5 åring matade han mig med 15 glassar för att jag skulle va nöjd och glad. Resultatet blev nog mindre bra i blöjan sen..haha.

Jo sen undrar jag en sak, skulle va kul att veta om det är någon mer vars farfar och mormor är gifta? Eller är jag ensam om det?? =)

PoK ♥


RSS 2.0