Min tattoo...

Någon kommenterade och undrade vad min tatuering betyder för mig.
Först och främst ville jag ha en old school tatuering för att jag tycker dom är snygga. Sen såg jag en dolk av en slump när jag surfade runt på nåt forum och fastnade direkt. Kändes så rätt.

Började skissa på en egen för att göra den lite unik. Har alltså ritat den själv. Och slutresultatet blev som ni kan se på bilden en bit ner här i bloggen.

Nu till betydelsen. Den står för en sårad relation. En relation till en mycket närstående och viktig person för mig, min far.
Vi var ett tight team för bara några år sen. Men så ändrades plötsligt allt. Man kan väl säga att vår relation blöder, precis som rosen gör pågrund av dolken. Vad gäller placeringen så var den självklar också. Jag vet att pappa alltid kommer finnas vid min sida.
Dessutom så hände en tråkig sak 2 dagar innan gaddning som liksom fastslog att detta motivet var det som gällde och inget annat.

Hoppas du som undrade ska vara nöjd med svaren.

PoK ♥


Kommentarer
Postat av: Whitewater

Hej.. ja det var en vacker betydelse får jag säga trots att den e sorglig.. Jag blev varm när jag läste det du skrev :) Jag har märkt att allt för många bara tar en bild de tycker e fräck utan att tänka på innebörden och sen, några år senare ångrar sig djupt.. en tatuering skall som sagt ha en mening, en historia och ja old school e de som jag tycker e snyggast oxå :) fortsätt skriv som du gör för det e intressant och roligt att läsa :) kram D

2009-01-25 @ 12:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0